סטיילינג: מדריך למשתמשת

סטיילינג: מדריך למשתמשת

ברוכה הבאה לסדנת שיעורי סטיילינג מקצועיים מבית הספר לעיצוב אופנה "שנקר".  השיעורים שלמדתי במסגרת קורס "סטיילינג" – "תורגמו" על ידי והם מובאים בפנייך בשפה קלילה ומהנה במדריך בלעדי וייחודי ברשת הכולל שלושה חלקים תיאורטיים ופגישה פרונטאלית מעשית (למעוניינות בלבד.)

אוהבת עיצוב? אופנה? פאשניסטה בנשמה? באה לפה הרבה?

הנה כל מה שאת צריכה לדעת כדי להיות הסטייליסטית של עצמך:

המדריך המלא – חלק א'

סטיילינג, נעים מאוד
סטיילינג הוא סגנון. אומנות המאגדת, מחברת, מלקטת, ומרכיבה בחוכמה את המראה הנכון עבורך ממבחר פרטי לבוש בהתאמה אישית ומדויקת.

1414
השלם גדול מסך חלקיו. (צילום:יהודית וייסברג)

אבחון צבעים מקצועי

כל הצבעים מתאימים לכולן אך לא כל הגוונים.
כדי לדעת איזה גוון מתאים לכל אחת, חילקו את הצבעים ל – 6 קבוצות עפ"י 3 קטגוריות הבאות:

1. גוון העור (צהוב/ ורוד/ שחור/ לבן)
2. גוון העיניים (כחול/ שחור / ירוק / חום)
3. גוון שיער טבעי – לא צבוע (שחור/ חום/ שטני/ בלונדיני)

ששת טיפוסי הצבע:
1. עמוקה (כהה) – שיער, גוון עור ועיניים כהות וחזקות. מראה כללי: מקרין חוזק. מפורסמת משויכת: ויטני יוסטון.

המלצה למלתחה: צבעים נטרליים חזקים. שחור, אפור כהה וכחול כהה (נייבי). את אלה יש לאזן עם צבעים חיים ועזים כגון אדום, כחול מלכותי, טורקיז, ירוק עז. ניגודים חזקים נועדו לכהות לכן יתאימו מאוד שילובי צבעים כהים עם בהירים היוצרים ניגוד חזק ולא שלובי גוונים מאותו צבע. צבעי פסטל יחווירו אותך.

2. בהירה – שיער בלונדיני או אפור בהיר, עיניים כחול – אפור, כחול ירוק או ירוק בהיר. גוון העור: בהיר- שנהב דמוי חרסינה, שמנת, אפרסק. מראה כללי: עדין, כמעט שקוף וקורן. מפורסמת משויכת: מרלין מונרו והנסיכה דיאנה, כמובן.

המלצה למלתחה: יש לבסס אותה על הצבעים הניטרליים הבהירים. עם צבעים אלה אפשר לשלב כמעט את כל הצבעים. אך רצוי להימנע מצבעים כהים וחזקים כמו שחור ואפור כהה אלא יחווירו אותך ותיראי בהם עייפה ותשושה. אם את חייבת ללבוש לבן העדיפי לבן – שמנת על לבן צח.

3. מעורבת – עיניים ירוק כחול, חום, כחול אפור. שיער: חום דבש ושיער שטני, או בלונד אפור. גוון עור: שנהב, בז' זהוב או ורוד, זית בהיר. המראה הכללי: רך, מתמזג. מפורסמת משויכת: מריל סטריפ, הילארי קלינטון

המלצה למלתחה: את לא כהה, לא בהירה. אלא בדיוק באמצע. שילוב מחמיא ביותר הוא שילוב של גוונים כהים ובהירים מאותו הצבע. הוורדים שלך תלויים בצבע עורך, אם הוא נוטה לגוון קר וורדרד יחמיאו לך גווני ורוד שושן או פטל. אם עורך בגוון חום יותר ונוטה יותר לקרם או מוזהב יתאימו לך גוונים של ורוד עמום כסלמון.

1818

דוכסית מעורבת (על כל המשתמע מכך…)

4. צלולה – עיניים נוצצות, מבריקות כמו כחול פלדה או שחור – חום נוצץ (העין מיד תופסת את תשומת הלב) שיער כהה וכך נוצר קונטרס בין העיניים לשיער. גוון העור: לבן חרסינה, שנהב, חום אפור כהה. מראה כללי: זוהר ובעל ניגודים. מפורסמת משויכת: אליזבת טיילור או אופרה וינפרי.

המלצה למלתחה:שלבי צבעים כהים ובהירים יחד, או לבשי צבע עז וצלול אחד. צבע בסיסי שלך הוא שחור, אפור כהה, כחול מלכותי ואדום. תוכלי לשלב אותם עם צבעים כהים נוספים ולא רכים. ליצירת מראה קליל יותר שלבי גוונים כמו ירוק טורקיז, ורוד, חום עכברי ובז' אפרפר.

5. חמה – גוונים טבעיים חמים ומוזהבים. שיער : ג'ינג'י, דבש, ערמוני. עיניים: ירוק חום, כחול יורק, גוון עור: שנהב עם נמשים, חום מוזהב, בז' זהוב, חרסיה אפרסקית. מפורסמת משויכת: שרה פרגוסון.

המלצה למלתחה:גווני אפור והכחול הכהה יראו עלייך משעממים. ליצירת מראה הולם דמייני בעיני רוחך נוף סתווי עשיר בצבעים חמים ומוזהבים של עלי שלכת בשפע גווני חרדל, ירוק אזוב, אדמת חמרה וחומים עשירים וחמים. שחור איני מומלץ, בעיקר לא סמוך לפנייך. הימנעי מלבן צח והעדיפי קרם או בננה. העדיפי אדום רעפים ולא אדום בורדו.

6. קרה – שיער טבעי לבן / חום אפור (עכברי) /בלונדיני אפרורי או כסוף. עיניים: כחול או חום. גוום עור: ורדרד, חום ורדרד, בז', זית לא כהה. מראה כללי: ורדרד בהיר ולא כהה. מפורסמת משויכת: ברברה בוש.

המלצה למלתחה: התרחקי מרוב גווני החום. הבז', החאקי והקרם. גווניך יראו טוב יותר עם כחול כהה, אפור כהה או ורוד. גוונים אלו אל תשלבי עם לבן אלא תרככי עם ורוד פוקסיה רך, סגלגל ורדרד עמום, ורוד שומן או תכלת. צבעי פסטל נפלאים לחולצות, שמלות וג'קטים.

בפרקים הבאים נדון בנושאים הבאים: מבנה גוף ופנים, סגנונות לבוש, איפור, אקססוריז ואחרון חביב שופינג – פגישה אמתית איתי!!!

ברור שיש למה לחכות… 🙂

שלכן,
דוכסית.

***

בגדים: סריג שחור זהב ו מנגו, עליונית כחול בג' ו גולף, חצאית ג'ינס ו גולף, עקב ו אלדו, נעל שחורה ו ביג טום, שרשרת ו בוטיק שיק מי.

כתיבה, עריכה, סטיילינג והפקה: אפרת כהן

איפור: תהילה מלכא

צילום: יהודית וייסברג

אהבת? לחצי לייק!


תרצי לקבל מייל בכל פעם שעולה פוסט חדש בבלוג?
מלאי כאן את פרטייך:

3 תגובות

  1. קרן 11/02/2014 ב 20:25

    הי דוכסית,

    קודם כל רוצה להודות לך על המייל האחרון. מזה זמן אני נהנת לקרוא בבלוג שלך והמייל האחרון היה כתוב בטוב טעם,בהומור נעים ובזרימה . נהניתי ממנו מאוד.
    יש לי שאלה לגבי חלוקת הטיפוסים שכתבת עליהם, לא הצלחתי למצוא את עצמי באף אב טיפוס 🙁
    הייתי שמחה אם תתיחסי בהמשך גם לשכמותי- תוצר מעורב… הצד האשכנזי שבי נתן את העור הבהיר ונוטה לאדמומיות והצד המזרחי את השיער החום כהה ועיני דבש.
    אני תמיד בהתלבטות לגבי פלטת הצבעים ובעיקר האם ללבוש או לא את הצבע האהוב עלי וורוד בצורה דומיננטית.

    ממשיכה לעקוב בהנאה!
    תודה
    קרן

  2. הודיה כהן 14/02/2014 ב 9:52

    דוכסית מוכשרת שליי!!
    אני אוהבת אותך ואת הצורת כתיבה שלך!
    את מוכשרת ברמות שאי אפשר לתאר.
    הייתי שמחה אם היית עוזרת לי באופן פרטי למצוא את הצבעים הנכונים בשבילי( סליחה, הגוונים.)

    • דוכסית 19/03/2014 ב 0:07

      תמיד אני מחייכת שאני קוראת את התגובות שלי.
      אני כותבת. את קוראת. את מגיבה. אני מחייכת. אחלה דיל 🙂

השאירי תגובה

שדות חובה (*)