פוסט לא שגרתי על יצירת תוכן בעולם של פילטרים

פוסט לא שגרתי על יצירת תוכן בעולם של פילטרים

בואו נשים את זה על השולחן: העולם השתנה. אנחנו השתנינו. ודפי זהב של פעם זה האינסטגרם של היום.

כשהייתי ילדה, אני זוכרת שלאבא שלי הייתה חברת הובלות. וכעצמאי, הוא היה מפרסם בדפי זהב.

מה זה דפי זהב? ובכן, דפים שהיו שווים פעם, המון כסף.

בכל שנה מחדש, לקראת השקת "דפי זהב" של השנה הבאה, אבא שלי היה מתלבט איזה גודל של פרסום לקחת השנה. האם רבע עמוד? האם עמוד שלם? היה מדובר בסכומי עתק.

כן, כן, לפרסם רבע עמוד בתוך ספר עב הכרס הזה היה עולה המון כסף, אבל איך אבא שלי היה אומר?

דפי זהב – עולה המון כסף – אבל שווה זהב.

ואם לא היית שם – לא היית קיים.

היום, בשנת 2022, אחרי טלטלת קורונה עולמית ששינתה גם היא את שיטת השיווק בעולם, המצב שונה. הפרסום שונה ובעלי העסקים מבינים שהם רוצים שתהיה להם נוכחות דיגיטלית.

אתר אינטרנט, בלוג, רשתות חברתיות, רשימות תפוצה – כל מה שמגיע ללקוח באמצעים דיגיטליים – לשם העולם מתקדם ושם הוא נמצא ברגעים אלו ממש.

אם את מחפשת משהו, יש לך שאלה או כל דבר אחר, את פונה לד"ר גוגל או מחפשת במנוע חיפוש של רשת חברתית כלשהי.

כיום, הרשת החברתיות מספר 1 בעולם היא אינסטגרם.

אני מניחה שאין צורך להציג את הרשת החברתית הזאת שהנגישה את המידע ועשתה מהפכה בכל הקשור לעולמות התוכן והניו מדיה.

היכולת להשפיע על חיים של אנשים באמצעות הרשת היא עוצמתית, מדהימה ומעוררת בי התפעלות בכל פעם מחדש.

נוכחתי לגלות שכל שיתוף שלי ברשת זה הרבה יותר מסטורי, פוסט או בלוג, זה נכנס לכם לתודעה, והכי חשוב – ללב.

אז אני משתדלת, בכל פעם מחדש, כשאני פותחת את האינסטגרם שלי או מתיישבת לכתוב פוסט חדש לבלוג, לשחרר, להרפות, להיות בנוכחות מלאה וחושבת מה יעשה לכם טוב, ישפיע ויעורר השראה.

אגב, זאת הסיבה שאני לעולם לא אעלה סטורי כשאני מבלה עם הילדים שלי.

הילדים שלי, הם הדבר החשוב ביותר ביקום. אם הם יראו את אמא שלהם נוגעת בטלפון, הם עלולים לחשוב שהטלפון הוא הדבר הכי חשוב בעולם אבל אם אני אומרת להם, עכשיו אני מצלמת אתכם, שתהיה לנו מזכרת, שנשלח לאבא / לסבתא וכו, הם מבינים שאמא משתמשת בטלפון לצורך תיעוד בלבד ואז מניחה את הטלפון. ומחזיקה אותם בידיים. מקרבת אותם ללב. שם הם נמצאים, שם הם ראויים להיות עד מאה ועשרים.

ולכן, כשאני עם הילדים, אני יכולה לכל היותר, לתעד את הרגע אבל לעולם לא אצלול לחיים של אחרים או אשתף מה קורה בחיים שלנו.

המציאות קורית עכשיו. והיא משמעותית כל כך. וחשוב לי לייצר נוכחות ברגע הזה. דווקא בעידן שבו כולם רוצים הכל כאן ועכשיו.

אני מתעדת, מניחה, מעכלת, חיה את הרגע (או לפחות ממש משתדלת) וחוזרת לכתיבה – המלאכה המרגיעה, האמיתית, הכנה והאהובה עלי בעולם – ברגע שזה מתאפשר.

כתיבת תוכן, יצירת תוכן, הם עולם ומלואו ואני מודה לבורא עולם בכל יום מחדש שאני עובדת בעבודה שאני כל כך אוהבת ומאמינה בה: יצירת השפעה בעולם באמצעות שיתופי פעולה מדהימים, משמעותיים ורלוונטיים לחיים שלי ושל העוקבות שלי.

אז מה זה אומר ליצור תוכן ללקוח?  

אי שם, כמעט לפני עשור, הרבה לפני שהאינסטגרם נכנס לחיינו, כאשר פתחתי את הבלוג, יחד איתו, נוצרה קהילת הקוראות של הבלוג, וכמובן בזכות הוויראליות והכוח שיש לרשת החברתית, הקהילה גדלה, התעצמה והחשיפה של התכנים שלי ב"ה מגיעה היום למספרים שלא ידעתי שקיימים.

בעלי העסקים, החברות והמותגים, עוקבים גם הם אחרי משפיעניות / יוצרות תוכן ברשת ומציעים להם לעבוד ביחד.

ליצור תוכן ללקוח, משמעו, לספר את הסיפור של הלקוח באופן שייצור עניין, סקרנות וחיבור למוצרים שלו.

יש תוכן של חשיפה למוצר, יש תוכן של שיווק המניע למכירה ויש תוכן שהוא רק לשם ההנאה וההשראה. ועבורי, זה האחרון נמצא במקום הראשון של סדרי העדיפויות. ותיכף אסביר מדוע.

אך ראשית, חשוב לי להסביר: יצירת תוכן שיווקי הינו שיווק מוצר כלשהו, אך לא כמו השיווק המסורתי של פעם, בדפי זהב, אלא שיווק המתחבר לאנשים, לרגשות, לצרכים והקהל צורך אותו במדיות השונות.

זאת אמנות. צריך לאהוב אנשים, לאהוב מילים, לאהוב אסטטיקה, אמנות, יופי ולדעת לשלב את כולם בסיפור שאת יוצרת בדרך המדויקת ביותר.

אבל מעל הכל – דרושה כאן נאמנות גדולה. לעצמך ולקהל שלך.

ולמה? כי אם בעל עסק פונה אלי ואני לא מתאימה לקמפיין שלו (כי הוא רוצה לפרסם אוכל לחתולים, ויש לי אלרגיה מהם, למשל)  

אז מוטב לכל הצדדים שאוותר.

איך אומר המגדלור? טוב שם טוב משמן טוב.

השם שלך, זה הדבר היקר ביותר שיש לך בעולם הזה, שום הון שבעולם לא יחליף או יטהר את השם שלך ולכן כדאי לך לשמור עליו מכל משמר.

וב"ה אני זוכה לדייק את שיתופי הפעולה שאני בוחרת לעשות בדרך שמאפשרת לי לשמור על הערך שלי בעיני עצמי.

יחד עם יצירת שיתופי פעולה שיווקיים, אני ממשיכה כל הזמן ליצור תוכן מהמקום שהתחלתי ממנו לפני עשור – מתוך האהבה לשיתוף, למילה הכתובה ולקהילה שלי שמחוברת אלי כל כך. ולמה?

לשם ההנאה, ההשראה ויצירת ההשפעה בעולם.

מה יוצא לך מהבלוג? שאלו אותי בערך מיליון פעמים מאז שהוא נפתח, ובכל פעם מחדש אני מסבירה שהכתיבה כאן, השיתוף, הם הריפוי הכי גדול לנפש. הכתיבה עוזרת לי לעכל ולעבד במקום ללכת לאיבוד… זה הפסיכולוג הכי זמין, נגיש וטוב שיש.

כל אחד יכול לכתוב. אך להעז לשתף וליצור תוכן שנוגע באנשים – זאת מתנה מה' ואני אסירת תודה על ההזדמנות שיש לי כאן במרחב הוירטואלי הזה – בכל יום מחדש.

ואז מיד הם שואלים: איך אני מתפרנסת? ובכן, ההשקעה הגדולה ביותר היא הבלוג. התחזוק. כל התפעול מאחורי הקלעים אבל זה אושר ועונג שאין להם מחיר.

ולשאלתם אני עונה שב"ה יש לי שפע עבודה (ואולי זה בזכות שפע התודעה שאני חיה בו) בשלל דרכים נפלאות.

אבל זה לא פוסט על מה עושה לי הבלוג בחיים, אלא על יצירת תוכן, אז בואו נמשיך מהמקום שממנו הפסקנו (:

ובכן, ב"ה, אני מוצאת שגם כאשר אני יוצרת תוכן שיווקי ללקוח, הקהל שלי מעוניין בו, מבקש לקבל קישור, מעוניין לרכוש און ליין, מעוניין לצרוך את המוצר ולא רק את התוכן.

וכל זה בזכות שיצרתי קהילה נאמנה שסומכת עלי ועל ההמלצות שלי. הקהל שלי יודע שאם אני ממליצה על משהו מסוים – הוא נבדק, הוכיח את עצמו, ראוי לשימוש, יכול לעזור, לשמח, להועיל.

המוצר יכול להיות מתכון מצוין שבחרתי לשתף, בגד מהמם שלבשתי או הלבשתי את הילדים, מקום מסוים שבחרתי לבלות בו או כל דבר שמתכתב עם החיים שלי, רלוונטי ויכול לעשות גם לכן טוב.

בואו נאמר שלפרסם כל יומיים חברת קוסמטיקה אחרת – לא מעיד על אמינות אבל להשתמש לאורך זמן במוצרים שעוזרים ומראים תוצאות ולא להתפתות להצעות נפלאות ששכר נאה בצידן, זאת אמינות. לעצמי. לקהל שלי וללקוחות שאני עובדת איתם.

וזאת כל המהות של היותי יוצרת תוכן כשגרירה של מותגים וחברות:  

אני מקדמת את התוכן ללקוח, מפרסמת אותו אצלי, הקהל רוכש באמצעות הקישורים שאני מוסיפה לרכישה (יש משמעות לרכישה דווקא מתוך הקישור כי כך הלקוח יכול לבדוק מה הכוח של הקהילה שלנו ולתגמל אותי בהתאם על שיתוף הפעולה)

וכולם מרוויחים:

הקהל שלי מקבל המלצה שיש לרוב, בצידה גם הנחה. ולמה? כי הלקוח מבין שיש לקהל שלי כוח קנייה ולכן הוא משקיע בנו בחזרה : באמצעות הטבות, הנחות, קודי קופון ומבצעים בלעדיים שמגיעים דרך יוצרת התוכן.

הלקוח מרוויח שיש לו ערוץ פרסום איכותי שמגיע לקהל ממוקד.

ואני מרוויחה ומתוגמלת על העשייה שלי בשיתוף הפעולה עם הלקוח.

שקיפות. אמינות ורצון לעשות טוב, אלו הם אבני הדרך בעבודה שלי.

וב"ה אני גאה להיות שגרירה של מותגים איכותיים כאלה שתורמים לרווחה שלי ושל משפחתי ולהמליץ לכם עליהם.

כך נולדה הפינה באינסטגרם:  

המלצה של אמא.

באינסטגרם, שיתופי הסטורי חולפים כעבור 24 שעות, ולכן החלטתי לקחת את כל ההמלצות המשמעותיות שהיו שם, כאלו שקבלו מכן פידבקים חיוביים, תרמו לכן והודיתן לי על קישורים אלו, ויצרתי בבלוג פוסט המרכז בצורה מסודרת את ההמלצות האלו, כולל קישורים, קודי קופון וכל מה שאתן צריכות כדי ליהנות מכוח הקנייה שיש לקהילה האוהבת, המפרגנת והאיכותית שיש לנו.

קישור לפוסט המלצות.

משגרירה של מותגים למנהלת דפי אינסטגרם עסקיים

ובכן, גבירותיי, המהפכה בעיצומה!

בעלי עסקים (בעיקר עסקים קטנים / בינוניים) שעדיין אין להם נוכחות דיגיטלית, מבינים עכשיו יותר מתמיד שאם החנות הפיזית סגורה, הם עדיין יכולים להמשיך להתפרנס אם יש להם נוכחות דיגיטלית, קרי, חנות אינטרנטית, או אפילו רק עמוד אינסטגרם שמוכר את המוצרים לקהל באמצעות הוואצאפ (כן, כן זה לגמרי קורה!)

ולשם כך, הם צריכים פלטפורמה ברשת.

וכיום, לא חייב שיהיה להם אתר אינטרנט (אם כי רצוי) הם בהחלט יכולים ליצור לעצם כרטיס ביקור דיגיטלי, כזה שמציג את המוצרים שלהם, מאפשר לקהל להיחשף, לרכוש, להשתמש ולהנות, גם באמצעות עמוד אינסטגרם בלבד.

בעל עסק לא חייב להיות יוצר תוכן כדי לקדם את המוצרים שלו באינסטגרם ובדיוק בשל כך הוא פונה ליוצרי תוכן שמנהלים דפים באינסטגרם לנהל עבורו את העמוד.

בשנים האחרונות קבלתי אינספור פניות מבעלי עסקים לנהל עבורם את עמודי האינסטגרם שלהם כדי שהם יוכלו להמשיך לטפל בעסק שלהם ועדיין תהיה להם נוכחות דיגיטלית קבועה, לאורך זמן, איכותית ומשפיעה.

בדיוק כפי שאני בוחרת בקפידה את הלקוחות שאני יוצרת עבורם תוכן במדיות שלי, כך אני בוחרת בקפידה את הלקוחות שאני מנהלת את עמודי האינסטגרם שלהם,  

כי בסוף היום, החיים שלנו מורכבים מהאנשים שאנחנו באים איתם במגע. איכות החיים שלנו מושפעת מכך ואני רוצה ומשתדלת להקיף את עצמי באנשים טובים, כאלה שיש להם אנרגיות טובות, כאלה שנעים לי לשוחח איתם בטלפון, לשבת לקפה, איתם אני רוצה לעשות עסקים.

אז אם אתם מעוניינים בקידום העסק שלכם באמצעות הפלטפורמות הדיגיטליות שיש ברשותי פנו אלי במייל:

blog@dukasit.co.il

ואם אתם מעוניינים שאצור עבורכם את מה שאני כל כך אוהבת לעשות עבור עצמי: ליצור תוכן ברשת. ובעצם, לנהל לכם עמוד אינסטגרם כזה שאוהב אנשים ומחובר אליהם, ניתן לקבל פרטים על השירות – לחצו כאן.

בכל בוקר, אני מתפללת לבורא עולם שאזכה להיות שליחה של טוב, של אור, של עין טובה

ולא תצא תקלה תחת ידי.

ואוכל להמשיך לעשות את מה שאני אוהבת ומאמינה בו מתוך בריאות איתנה, תודעה של שפע ולב שמח.

נ.ב

אחרי כמעט עשור שכתבתי בבלוג בעיקר הגיגים של הנפש, אשמח לדעת איך היה בשבילכן לקרוא פוסט כזה שנותן הצצה לעיסוק שלי בחיי היום יום. ובכלל, על המקום של יוצרי התוכן בעולם. האם זה היה מעניין? האם הייתן רוצות לדעת עוד על הנושא הזה? אשמח שתשתפו אותי איפה המילים שלי (שהפעם הן ממקום של בעלת עסק, ובכל זאת, משתפת כמו תמיד בלב פתוח) תפסו אתכן. דברו איתי בתגובות.

תודה שאתן כאן, ותודה על האמון.  

דוכסית.

חדשה כאן? מעניין אותך לדעת מי אני ולמה קוראים לי ככה? לחצי כאן.

צילום תמונה ראשית ותמונה סופית: ביילי הלפרין.

כל היתר צילם המגדלור (:

ספוילר: בפוסט הבא בע"ה אני מתכוננת נפשית ללידה הקרובה עם פוסט מיוחד ומרגש.

רוצה לדעת ראשונה כשעולה הפוסט הבא? הרשמי לרשימת התפוצה של הבלוג ותישארי מעודכנת.

אהבת? לחצי לייק!

תרצי לקבל מייל בכל פעם שעולה פוסט חדש בבלוג?
מלאי כאן את פרטייך:

תגובה אחת

  1. מישהי 01/05/2022 ב 8:46

    נושא מאוד מעניין באופן אישי אני עובדת בתחום התוכן השיווקי. אכן יש לך כשרון לזה, בהצלחה!! כל כך חשוב להאמין במה שמפרסמים ולראות באמת את טובת הלקוחות, בטווח הארוך זה הכי משתלם.

השאירי תגובה

שדות חובה (*)