השיטה שלי לסידור ארון בגדים מדוגם ומינימליסטי

השיטה שלי לסידור ארון בגדים מדוגם ומינימליסטי

לרגל חג הפסח המתקרב ובא עלינו לטובה, אני מזמינה אתכן לבוא איתי לארון הבגדים שלי.

סדר בארון, יעשה לנו סדר בראש ויביא לנו גם סדר ללב.

אז רגע לפני שעושים סטיילינג ומשלבים פריטים ובונים לוקים לחגים, לאירועים ולחיים עצמם, בואי נעשה סדר פסח ונדגם לך את ארון הבגדים שלך צעד אחר צעד.

התנועות החיצוניות האלו – הסדר, הארגון, המיון והקיפול – משפיעות כל כך פנימה, עלייך, על "הלך הרוח" שלך, על הנועם שלך.

כשאת עושה סדר בבית ובעיקר סדר מופתי בארון הבגדים – יש לך יותר חשק להתלבש, לתת לעצמך הזדמנות – לראות את עצמך.

אני מבטיחה לך, ברגע שתסתכלי על הארון שלך מדוגם, יהיה לך נחת שאי אפשר להסביר במילים.

והבונוס: יהיה לך הרבה יותר קל וכיף להתלבש בכל בוקר מחדש.

שנתחיל?

הכנה מוקדמת

לפני שאת מתחילה לסדר תפני לך זמן ביומן, אני יודעת שאת מפנה לך זמן ביומן לבישולים, לבית, לקניות, זמן ילדים, זמן זוגיות, זמן עם עצמך. ויש גם זמן לסדר שהוא מעל הזמן הטבעי. כי יש הבדל גדול בין קיפול ערימות כביסה בשוטף שאת רק מנסה להתמודד עם ערימות שלא נגמרות ב"ה ולצאת מזה בשלום… עד למכונה הבאה (:

לבין המשימה הזאת שאת מחליטה לקחת את עצמך בידיים, ולהחליט שזהו, הפסח הזה תהיי בת חורין עם ארונות מסודרים, מדוגמים, כמו שתמיד חלמת שיהיה לך. כמו שיש בחנויות. כמו שמגיע לך.

ולכך צריך זמן, זה לא "הוקוס פוקוס" וסיימנו. אז תשרייני זמן ביומן. אני ממליצה על שעתיים לפחות.

זכרי שמדובר בהשקעה לטווח ארוך!

המלצה: כדאי לך לקרוא לחברה טובה או אחות שכיף לך להיות איתה – שתבוא לעשות את זה ביחד איתך. זה מדרבן. זה יכריח אותך להתחיל וגם לסיים. תוכלו גם להעביר ביניכן מה שלא יהיה לך טוב וגם תוכלו אחרי כל הטוב שתעשו אצלך – לעשות אצלה. סיפור הצלחה כפול.

ואם לא מצאת מישהי כזאת – אל דאגה, אני איתך, אנחנו עושות הכל יחד יד ביד.

טיימינג

הזמן שבו את מסדרת הוא חשוב מאוד, יש משהו באוויר לקראת פסח, האביב מגיע, זמן של התחדשות כללית, פנימית וחיצונית שזה מעולה ומעלה את מפלס הרצון לשינוי, ריענון, ניקיון ודיגום.  

אבל בואי נחשוב גם פרקטית, פסח מביא אתו את האביב וגם עוד שניה הקיץ כאן במלא הדרו, וזאת הזדמנות להחליף את בגדי החורף, הזדמנות נהדרת להכניס למלתחה את פריטי המעבר (אמא שלי קוראת להם "ארוך ודק") וכמובן את כל הקיץ.

פתיחת ההיכל

ככה בדיוק אני קוראת לרגע הנשי הזה בכל בוקר מחדש. פתיחת ההיכל.

הארון שלנו לא מכיל רק בגדים. הוא מכיל בעיקר זיכרונות, רגשות, תחושות ומחשבות.

אנחנו רואות בגד והוא מזכיר לנו כל כך הרבה, עלינו. על העולם שלנו. על אנשים שפגשנו שאולי היו בחיינו והיום הם אינם. על מקומות שבילינו. על אתגרים, על ניסיונות. על אהבות. על שמחות. המון רגעים. חיים שלמים. ואיך נאמר את זה בעדינות? בבוקר, כשאני עם שלושה קטנים (ותיכף ארבעה בע"ה) אני רוצה לצאת מהבית כמה שיותר מהר, וזה לא בדיוק הזמן לנוסטלגיה הזאת ולזכרונות הצפים מול ההיכל… (:

ולכן, כשאני פותחת את הארון שלי, אני רוצה שהוא ישרת אותי הכי טוב שאפשר. שיהיה מדויק. שיהיה ממש מסודר. שישרה עלי רוגע ושלווה ברגע הזה. ובעיקר שייתן לי את המענה שלשמו התכנסנו : להתלבש. לראות את עצמי. להתחבר לאישה שאני. שהבגד יעביר את המסר שאני רוצה ליום הזה, לאירוע הזה, לרגע הזה. שהבגד יראה לעולם מי אני. מי האישה שאני. שיביא לידי ביטוי את מימוש הפוטנציאל הגלום בי. בקיצור, הרבה דרישות יש לנו מהבגדים…

המראה שלנו הוא כרטיס הביקור שלנו. הלבוש שלנו משפיע כל כך הרבה על הרושם הראשוני שלנו. עוד לפני שהצגנו את עצמנו, רואים את הבגד שלנו, את מה שאנחנו לובשות. הבגד שלנו בעצם מספר את הסיפור שלנו, את השייכות, המקום, התפקיד, המעמד ובמיוחד- את השליחות.

כן, אנחנו ממש רוצות שהבגד שלנו יציג את השליחות שלנו לעולם בצורה הטובה ביותר.

אז ברגע הזה בבוקר, בעת פתיחת ההיכל הנשית אנחנו רוצות שהארון יהיה בדיוק מה שהוא צריך להיות: מקום שנותן לנו את הביטחון שהבגדים שנמצאים שם נכונים לנו, מסודרים לנו. טובים לנו. מחמיאים לנו. משמחים אותנו ולא חלילה ההיפך. שלא יגרמו לנו לצער או עצב או מכאוב. על חלומות שהיו לנו ועל הזדמנויות שרצינו…

איך עושים את זה? איך ממיינים? את מה משאירים ואיך משחררים את האנרגיה הכלואה בבגדים שלא לבשנו ורק תופסים לנו מקום בראש, בארון ובלב…?

ובכן, אם עדיין לא השתכנעת שזה בדיוק מה שאת צריכה לעשות בואי תראי איזה כיף זה ארון מסודר ונסדר את הארון שלך ביחד. אני איתך. את מוכנה?

הנה הגיע הרגע המיוחל לפתוח את ההיכל שלך ולא בשבע בבוקר שאת בלחץ והילדים, והמשימות והדרישות של החיים והטלפון שמצפצף.

הפעם את והארון שלך נפגשים במועד נוח, רגוע יחסית ובואי פשוט נתחיל עם השלב הראשון:

שלב ראשון

נוציא ביחד את כל מה שיש בארון.

ועכשיו כשהארון ריק לחלוטין, מתחילים למיין את כל הפריטים ל 3 ערימות:

ערימה 1 – כל הפריטים שיושבים עלייך עכשיו! מעולה. יש לך ספק? תמדדי. פריטים שאת אוהבת וטובים עלייך ורק צריך לשלב איתם פריטים טובים ויפים וליצור איתם שילובים, נמצאים בערימה הזאת.

ערימה 2 – פריטים שאת בספק לגביהם – כמובן כשיש ספק – אני אומרת שאין ספק אבל הערימה הזאת תעזור לך להתלבט ותאפשר לך לדייק את המלתחה שלך. פריטים שלא לבשת ואת לא בטוחה שתלבשי גם בעתיד. פריטים שהם לא ממש טובים עלייך עכשיו אולי יש לעשות להם מכפלת?   

תיקון כלשהו? פריטים שהם תלויים ועומדים, עדיין לא יכולים להיכנס למלתחה הסופית אבל גם עדיין אנחנו לא משתחררות מהם.

ערימה 3 – לסל וחסל! כל פריטי הלבוש שלא לבשת ואת יודעת שלא תלבשי לעולם. בגדים קטנים. בגדים שמקטינים אותך או מגדילים אותך מידי. פריטים שתופסים לך מקום בארון, בראש ובעיקר בלב. זה הזמן לשחרר אותך מהם. להוציא אותם מהארון שלך. תזכרי שהם לא משלמים לך שכירות על המקום בארון אבל גוזלים המון אנרגיה ומקום שאלו שני מצרכים כל כך חשובים. אל תבזבזי את האנרגיה שלך על פריטים שגוזלים ממך. רק על כאלה שנותנים לך. שמעניקים לך חיות ויופי ושמחה. אז כל הפריטים שבערימה 3 נארזים בשקיות אשפה ויוצאים ממך לחברה / לשכנה / לגמ"ח / ואם יש עליהם כתמים או נפרמו ונהרסו  ולא ראויים עוד לשמח את העולם אז הם ילכו למחזור. העיקר שתדעי שבסוף התהליך הזה אתם נפרדים. כמה טוב להיפרד מכל מה ש "לא" ולהכניס לחיים שלך כל כך הרבה "כן".

סיימנו למיין. עכשיו אנחנו צריכות לחזור לערימה 2 (אני מאוד מקווה שהיא קטנה ומצומצמת) ופשוט לדלל אותה לחלוטין. אפשר גם להשאיר אותה לסוף התהליך, אבל זכרי, פריט שאת בטוח לא תלבשי בחודש – חודשיים הקרובים, למה שלא ישמח מישהי אחרת?

המלצה אישית:

בכל תקופה, אני מרוקנת כמעט לחלוטין את הארון שלי. מעבירה הלאה / תורמת /  מוכרת במחירים סמליים – לא משנה מה. העיקר שלא להישאר עם ערימה 2 ולראות את הפריטים האלו כל יום מול העיניים ולהרגיש את חוסר המימוש שלהם שישפיע על חוסר המימוש שלך, חלילה.

כן, כן יש השפעה גדולה על כל פריט שנמצא בארון הבגדים שלך.

לסיום, סדר – דיגום – וקיפול לערימה מספר 1:

הגענו לרגע שאפשר לקפל ולמיין ולהחזיר עם המון כבוד ואהבה לארון הבגדים.

איך לסדר בתכל'ס את ארון הבגדים?

ישנן 3 טכניקות לסידור ארון וקיפול בגדים:

  1. לפי סטים – מקפלים ביחד סטים ידועים מראש. מתאים בעיקר למי שאוהבת שהכל מוכן ביחד – חלק עליון עם תחתון. החיסרון – מראה לא מאוד אסתטי בארון.
  2. לפי צבעים – הסדר הכי פוטוגני שיש. זה ממש עושה סדר בעיניים. כשאת רוצה טי שירט לבנה את פשוט ניגשת לחלק הלבן וכן הלאה. חיסרון – את קצת צריכה לנחש האם מדובר בטי שירט של בית או יציאה. המלצה: לסדר גם לפי צבעים וגם לפי נושאים / סגנונות וככה הרווחת פעמיים.
  3. לפי נושאים/ סגנונות – חלוקה לפי סגנון ומתי את לובשת מה. למשל: ערימת חולצות בית / פיג'מות, חולצות ליציאה. חולצות חגיגיות לאירועים ושבתות. וכו. זה נוח ברמת הפרקטיקה רק לא כל כך מדויק.

הארון שלי מדוגם לרוב לפי צבעים (כהה ובהיר) + נושאים (בית / חוץ), זה גם פרקטי וגם נראה מעולה, נכון?

איך לקפל את הבגדים בצורה פרקטית יעילה ושימושית ליום יום?

יש הרבה טכניקות לשיטת קיפול, ניסיתי הכל. באמת. אפילו קניתי פעם (או שהמגדלור קנה… כבר לא זוכרת) מוצר פלסטיק שמכניסים לתוכו את החולצה וזה אמור לתת לי את קווי המתאר של הסידור. ניסיתי לסדר ככה אבל זה לא החזיק מעמעד במבחן המציאות.

כמו שאתן יודעות, בקיץ שעבר עברנו לבית שלנו ובשבילי זאת הייתה הזדמנות לקפל את הבגדים כמו שתמיד רציתי: שהקיפול ייראה אחיד, פריט על גבי פריט, בלי שיזלוג מהצדדים וערימת הפריטים תראה מבולגנת תמיד.

וכמו שאמרתי, באמת שניסיתי את כל הדרכים עד שהבנתי שאין ברירה אלא לחזור לקיפול הישן והטוב של בעלי היקר הידוע בכינויו המגדלור.


ובכן, לפני שבעלי הכיר אותי, ארון הבגדים שלו היה מקופל עם דפים בפנים, כל בגד קופל לפי גודל של דף A4 בדיוק כמו שיש בחנויות.

מפה לשם, אחרי 6 שנות נישואין ואחרי שלא הייתי מרוצה לאורך השנים מסידור הארונות שלנו הגעתי למסקנה שכדאי לקפל עם דפים בפנים. היתרונות רבים. החיסרון היחידי זה שזה לוקח עוד שניה זמן וגם תמיד צריך את הדפים איתך. אבל היתרונות גוברים על החסרונות.

למה לקפל את הבגדים עם דפים בפנים? הנה שלושה יתרונות מובהקים:

  1. כי זה מאפשר לך לסדר את כל ערימת הבגדים בצורה אחידה, מדויקת, מושלמת. וזה פשוט יפה בעיניים ובלב. אחרת, אין קיפול אחד דומה לקיפול אחר. וכאן הדף פשוט מחייב אותך להיצמד לגבולות שלו. אז בעצם, זה מקל עלייך. איזה יתרון אדיר, אהה?
  2. כי זה גורם לארון הבגדים שלך להיראות כמו חנות יוקרתית שאת שולפת בכל יום את הלוק המושלם שלך משם. את מרגישה שאת מתחדשת בכל יום. כאילו ממש היית בחנות, את שולפת את הפריט, מוציאה בעדינות את הדף וזה שווה את ההשקעה. ההרגשה שלך שווה את ההשקעה. את בעצמך שווה וראויה לזה כל כך.
  3. כשזה מסודר ככה יפה ומדוגם, את לא סתם תפתחי מיליון בגדים בבוקר ותעשי לך בלאגן שלם, כי השקעת מאוד לפני, נכון? את לא תהרסי את כל הסדר המוקפד שלך.

מה כן תעשי? תיצרי לך לוקים מראש, הכל יהיה לך מאורגן גם ברמת השילובים, פשוט לא תגיעי לסיטואציה שאת מודדת את כל הארון בבוקר ומשאירה אחרייך מבול.

מבינה? וזה שווה את זה. הרווחת פעמיים. בעצם שלוש (:

סיימתן? סידרתן? איזה תחושה נהדרת, אהה?

הרבה יותר משמעותי מכל רכישה שווה. זה פשוט סדר מוקפד ביותר ויש לזה השלכות והשפעות על תחומים נוספים בחייך. את תראי שהארון המסודר בעצם עושה לך סדר בראש ובעיקר בלב.

לא צריך ארון מפוצץ בבגדים כדי להרגיש שיש לך מה ללבוש.

להיפך, כשיש לך הרבה, יש לך בעיקר בלאגן בראש ומול העיניים.

איזה כיף להחזיק מלתחה מינימליסטית, מדוגמת ומסודרת להפליא.

רוצה לראות איך אני מקפלת עם דף, הנה הצצה לסרטון קטן שהכנתי.

נ.ב
ראוי לציין שצלמתי את ההדרכה הזאת לפני שההיריון יצא לאור… אז אל דאגה, בעת כתיבת שורות אלו, הבטן שלי במלוא תפארתה (:

אהובות יקרות,

מאחלת לכן הרבה רגעים של נחת ואושר.

שתראי את עצמך בפסח הזה בת חורין, תשקיעי בסדר ובעיקר תאהבי את מה שאת רואה במראה.

שתתני לעצמך את המקום הזה בעולם, בבית, בחיים עצמם.  

מחכה לקרוא את התגובות שלכן,

אשמח לפגוש אתכן בסדנאות סטיילינג ולהעמיק את החיבור של הלבוש, הסטיילינג ודימוי הגוף שלנו במפגשים משמחים שנותנים ערך.

לינק לכל שירותי הסטיילינג שלי.

אסיים בתפילה לגאולה שלימה לעם הנבחר שלנו.

שנזכה כולנו בעוד שבועיים בדיוק לראות את הפלא, לעבור בתוך הים – ביבשה. להינצל, להיגאל משורש הנשמה. לשוב ולהאמין בטוב, בשלום, בשלם שאנחנו.

ולך, באופן אישי, שולחת לך חיבוק גדול ומקווה שבימים האלו לפני חג הגאולה, תהיי טובה אלייך, שהימים יעברו עלייך בהרגשה של סדר, תקתוק, נעימות, שמחה והארת פנים.

ובעיקר תכניסי לחייך, לארון, למחשבות וללב שלך – רק טוב.

חג שמח,

אפרת, דוכסית

אהבת? לחצי לייק!

תרצי לקבל מייל בכל פעם שעולה פוסט חדש בבלוג?
מלאי כאן את פרטייך:

השאירי תגובה

שדות חובה (*)